پنجمین گردهمائی خانواده بزرگ كتابداران استان یزد در شهرستان صدوق

یزدفردا "حجه الاسلام والمسلمین طالبیان امام جمعه صدوق در گردهمائی بزرگ كتابداران استان از كتابت و خلاصه نویسی كتاب به عنوان امری در ارتقاء مطالعه و اصلی در ماندگاری علم و دانش یاد كرد .
با حضور مدیر كل كتابخانه های عمومی استان ، فرماندار و حجه الاسلام طالبیان امام جمعه
شهرستان صدوق ، پنجمین گردهمائی توجیهی – آموزشی كتابداران استان دركانون خاتم الانبیاء اشكذر شهرستان صدوق برگزار گردید .
در این مراسم پس از مداحی ذاكر اهل بیت ، طالبیان امام جمعه صدوق در جمع كتابداران سخنرانی نمود . وی راههای جذب جوانان به كتاب و كتابخانه را تنوع كتب جدید و زیبا سازی فضای كتابخانه عنو ان نمود . طالبیان اشاره كرد در بحث مطالعه و كتابخوانی از كشورهای توسعه یافته عقب هستیم و علت علاقه و گرایش به سمت كتاب نیز در جوامع توسعه یافته ایجاد جاذبه هم در فضای كتابخانه ای و هم تعدد كتب با نمادهای زیبا می باشد .
طالبیان تاكید نمود در كنار امر كتاب و كتاب خوانی باید به امر كتابت نیز توجه جدی شود . وی با اشاره به حدیثی در مورد به قید و بند كشیدن علم با كتابت آن اظهار داشت حتی اگر به قصد انتقال علم هم نباشد برای یادآوری و افزودن دانش شخص نویسنده نیز مهم است . وی با توجه به سابقه ایران و وجود دانشمندانی كه با تقریر كتابهای گونگون در جهان خوش درخشیده اند آرزو كرد ایران به آن جایگاهی برسد كه شایسته ملت بزرگوار آن است .

مدیر كل كتابخانه های استان نیز در این مراسم با تقدیر از مسئولین شهرستان به خاطر اهتمام به امر كتاب و كتابخوانی ، گزارشی از روند رو به رشد شاخص های كتابخوانی به حاضرین ارائه كرد . وی اعلام نمود كتابخانه های استان از 93 باب در حال حاضر به 100 باب در هفته دولت خواهد رسید . علائی از رشد ده ماه گذشته كتاب از 800.000 به 1.400.000 اشاره كرد و گفت از 3 باب كتابخانه دارای اینترنت به 58 باب كتابخانه دارای مركز اطلاع رسانی(كافی نت) و اینترنت رسیده ایم .
علائی به كتابداران برای رعایت حدود الهی و شرعی بخصوص گناه بزرگ غیبت و حق الناس تاكید كرد و گفت كوچكترین غفلتی باعث تضعیف حق و حقوق دیگران خواهد شد .
مدیركل همچنین از طرحهای رفاهی از جمله تهیه كارت خرید غیر نقدی از طریق فروشگاههای طرف قرارداد و بازپرداخت طی اقساط یكساله خبر داد .


یزدفردا



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا